7 Şubat 2018 Çarşamba

Çocuk Kitabı: Yolculuk




" Gökyüzünde bizi takip ediyormuş gibi uçan kuşlara baktım. Kuşlar da aynı bizim gibi göç ediyorlardı. Onların yolculuğu da çok uzundu ama hiç sınır geçmek zorunda değillerdi. "



Yolculuk



     Çiçek gibi bir haftadan herkese selamlar:) günler, nasıl bu kadar hızla geçiyor anlam veremiyorum. Umarım her şey yolundadır. Ben bu aralar hayat yolculuğuma uzaktan bakıyor ve sadece izliyorum. Yakalayabilene aşkolsun:)



      Bugün hüzünlü bir hikaye var blogda. Kitabı elime aldığımda böyle bir yolculuğa çıkaracağını düşünmemiştim beni. Yazar Frances Sanna İtalya'da toplama kampında iki kız çocuğu ile tanışıyor. Uzun yıllar göç hikayeleri topluyor ve bu topladığı bilgiler, onu bu kitabı yazmaya zorluyor. Göç etmek zorunda kalmak ve sınırlara takılmak. Küçük bir çocuk bunu ne kadar anlayabilir ki?






     Her şey yolunda giderken, her şey mükemmelken bir gün savaş başlar. Savaş çok kötüdür. Küçük kız, kardeşi ve annesi babalarını savaşa yolcu ederler ve bir daha babaları geri dönmez. Annenin bir fikri vardır. Diğer arkadaşları da öyle yaptığından çocuklara başka bir ülkeye göç etmek durumunda olduklarını açıklar. Kızlar şaşırır. Peki orası neresi? Güvenli bir yer mi? diye sorarlar annelerine. Annesi onlara kitaplardan göstererek açıklar. Kızlar ikna olur ve ne eşyaları varsa hepsini toplayıp yola koyulurlar. 

   Yollar öyle hayal ettikleri gibi değildir. Adım adım ilerlemeye çalıştıkça varını yoğunu yollarda bırakmak zorunda kalırlar. Bu zorlu yolculuk ürkütür, korkutur. Sınıra geldiklerinde ise o istedikleri ülkeye geçemezler. Bunca gelinen yol boşadır. Küçük kızın gerçek anlamda hüzünle tanıştığı bu günlerde annesi bir yolunu bulur ve karşıya geçerler. O da ne? Kocaman bir deniz mi o? Karşıya nasıl geçecekler ki? Küçücük bir botla kimseye görünmeden karşıya geçmenin yolunu bulduklarında annelerinin şu sözleri asla akıllardan çıkmaz...


 " Ama hala birlikte olduğumuz için çok şanslıyız!"


      Şükür sebebi bir kitapla, çocuklarınıza güncel durumları açıklayabilir, konu üzerine detaylı bir konuşma yapıp çocuğunuz farkındalığını arttırabilirsiniz. Taze Kitap'tan çıkan bu kitabımızım çevirisi ise Zeynep Sevde'ye ait. Yeni kitapta görüşünceye dek hoşçakalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder