12 Şubat 2018 Pazartesi

Çocuk Kitabı: Rüya Üfleme Ustası



Rüya Üfleme Ustası


            Ufacık bir aradan sonra herkese merhaba. Bambaşka yollar peşinde olan bir ben varım bu aralar. Tanıdık işler ama değişik ortamlarla kaldığımız yerden devam değimiz günler. Dolayısıyla tüm vaktimi kendim planlayamadığımdan ne zaman vakit bulabiliyorsam o zaman yazıyor olacağım kitap yazılarımı:)


            Bu sefer kitabımı ne öneri ne de not ettiklerim arasından seçtim. Kitapçıda yine kitap arayışları peşinde koşarken ismine vuruldum:) İsmini okur okumaz hemen incelemeyi istedim ve çabucak aldım. Bu sabahta biraz erken hazırlandığımdan o arada okuma fırsatı da buldum. Sabahıma renk kattı diyebilirim. 


Yine güzel mesajlar barındıran bu kitabımız çok isteyince insanın her şeyi elde etmesi mümkün olduğu konusu üzerinde duruyor. Sadece ismi diye düşünsem de ben acaba kapağındaki Venedik resmine bayılmış olabilir miyim ki? ;) Kitabın içerisindeki resimlere ayrıca bayılacaksınız.





Yıllar yıllar önce İtalya'nın Murano adasında görkemli saraylar inşa edilmişti. Burda halk cam işçiliği ile uğraşırdı. Kahramanımız Zorzi Ballari'nin en büyük hayali ünlü bir cam ustası olmaktı. İşler hiçte umduğu gibi gitmez ve yanında çalıştığı cam atölyesinde sakatlanır. İşten kovulur. Bununla da kalmaz herkes onunla dalga geçer. İnsanlar uzun zaman Zorzi Ballari'den haber alamayınca onun gittiğini zanneder fakat durum hiçte öyle değildir. Zorzi gizli gizli geceleri atölyelere girerek cam işçiliğini öyle mükemmel incelikleriyle öğrenir ki.. Zorzi atölyede gizli gizli çalışırken bir çocuğa denk gelir ve onu yanına alır. Giacomo fakirdir, uyuyacak yeri yoktur. Zorzi ona camdan rüyalar üfler ve o gece Giacomo hayatının en güzel uykusunu uyur.

Zamanla Zorzi'nin ünü yayılır. Çocuklar artık rüya üfleyen Zorzi'yi istemektedir. Zorzi'nin ünü yayıldıkça yayılır. Eski ustası durumu farkedip Zorzi'ye zulüm mu edecektir yoksa o da bu durumu kabullenecek midir? ;)


1001 çiçek yayınevinden çıkan bu sıcacık kitabın yazarları Bernard Villiot - Thibault Prugne. Kitabın boyu da diğer kitaplara oranla daha büyük, okuma kolaylığı için düşünülmüş.  Yeni kitapla buluşuncaya dek. Sevgiler;)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder