27 Aralık 2017 Çarşamba

Kitap en güzel armağan!

"Aynalar türlü türlüdür. Yüzünü görmek isteyen cama bakar özünü görmek isteyen can'a bakar."





Yetişkinlerin de Okuması Gereken Çocuk Kitapları




    Herkese merhaba. 2017 yılının şu son günlerinde hep aklımda olan ama bir türlü fırsat bulamadığım bir konu ile geldim bu kez. Şu aralar yeni yıl armağanları arıyor olabiliriz çokça. Sevdiklerimizi mutlu etmek aslında bir kitap kadar yakın hepimize. Her zamankinden farklı olarak bu kez çocuk kitapları ile sevindirmekte sıra sevdiklerimizi. Hadi başlayalım. Vaktimiz daraldı:)


1) Masal Masal İçinde


     Polisiye romanlarının muhteşem yazarı Ahmet Ümit bir çocuk kitabı ile karşımızda bu kez. Dilinin kıvraklığına ve hayal gücüne hayran olduğum sevgili yazar Ahmet Ümit öyle güzel bir çocuk kitabı ile karşılıyor ki okuyucularını büyüsüne kapılmamak elde değil. Babaannesinden dinlediği masalları kendi harmanlamış ve ortaya harika bir kitap çıkmış. Masallarla iç içe olmayı çok sevdiğimiz şu günlerde muhakkak okumanız tavsiyemdir. 









2) Ben Bir Gürgen Dalıyım


   Kurduğu her cümle kalplerde iz bırakan, düşündüren, son yıllarda kitaplarını sıkça çok satanlarda gördüğümüz güzel yazar Hasan Ali Toptaş'tan hüzünlü bir hikaye bekliyor bizleri bu kitapta. Kitabı bitirir bitirmez içimde öyle bir hüzün oluştu ki, gözlerimden akan yaşlara engel olamadığımı itiraf etmeliyim. Hatta acaba çocuklar için uygun olur mu ki diye düşünürken sonra dedim ki bu duygular hayatı boyunca hep onunla olacak. Önemli olan hüzün yokmuş gibi davranmak değil ki.. Bu duygularla nasıl baş edeceğini öğretebilmek çocuğa.. Her yetişkin muhakkak okumalı. 








3) Ah Bir Kedi Olsam !


 Paylaştığım tüm kitaplar romanlarını çok sevdiğim yazarlar tarafından yazılmış. Buket Uzuner de bunlardan biri. Kendisi biyolog. Yazdığı kitaplarda doğa sevgisi ve doğanın kıymetini çok güzel dile getiriyor. Bu kitaptan daha önce bahsetmiştim sizlere. Yine en az diğer paylaştığım kitaplar kadar güzel. Akıl almaz olaylar silsilesi. İster çocuklarınıza ister sevdiklerinize armağan edeceğiniz bu kitabı vermeden önce muhakkak siz de okuyun derim :)  









4) Momo 


Bende şu an okuyorum bu kitabı ama şimdiden daha sürükleyici bir kitap olduğunu hissettirdi bana. Momo kalıntılarda yaşayan küçük bir kız. Yerel halk Momo'yu çok seviyor. Çünkü o insanları gerçek anlamda dinlemeyi çok iyi biliyor. Aslında bir fikir vermiyor, yönlendirmiyor sadece çok iyi dinliyor. Öyle güzel duygular içeriyor ki kitap yılın sonunda bu kitaba denk gelmem beni yeni yıl için çok heveslendirdi. Her şeyin bir sebebi var. Bu kitaba denk gelmek bana güzel mesajlar veriyor. Buna eminim. Bakalım sonunda bizi ne maceralar bekliyor ;) 










Çocuk kitaplarıyla dolu bir yıldı benim için 2017. Her kitabın sonunda harika duygular hissederek kapadım kapağını ve her defasında kendimi çok ama çok şanslı hissettim iyi ki yolum kesişmiş ve iyi ki paylaşmışım okuduğum kitapları sizlerle. Yeni yılda yeni kitaplar ve yeni hikayelerle birlikte olmak dileğiyle. Belki sizlere yeni yıl armağanları adına fikir verebilmişimdir. Bu seneye bir çocuk kitabı okumadan veda etmeyin. Mutlu akşamlar, sevgiler ;) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder