27 Mayıs 2017 Cumartesi

Çocuk Kitabı : Cesaret Sandığı, Uyuyor musun? , Garip Bir Kuyruk


   

                                     Şermin Çarkacı



        Şermin Çarkacı'yı aslında oyuncuanne olarak çok kişi tanıyor. Benim de duymuşluğum vardı fakat gerçek anlamda tanışmamız kasım ayında katıldığım "Zeka ve Yetenek Kongresine" dayanıyor. Daha çok yeni aslında. Kongrede oyunların; çocukların zekası üzerindeki etkilerinden bahsetti ve ürettiği oyunlardan onun nasıl tatlı ve kıymetli bir anne olduğunu anladık. Öyle sıcacık bir sohbetti ki. Hatta katılımcılardan "keşke annem siz olsaydınız " gibi yorumlar bile geldi:) İnstagram hesabında tüm bu oyunları bulmak mümkün.


        Çok güzel kitapları var. Ben sadece yetişkinlere özel kitaplar yazdığını zannederken, çocuk kitapları olduğunu da görünce şaşırdım ve hemen alıp okumak istedim. Sizlere bugün o 3 kitaptan bahsedeceğim. Yine okul öncesi döneme hitap eden 3 tatlı, sıcacık kitap. Bir sıralaması yok. Devam niteliğinde kitaplar da değil. Ben arka kapakta konan sıraya göre okudum. Resimler Oya Diker'e ait.  Tilki masalları karşınızda:)
  


Cesaret Sandığı : 

  Üç kardeş tilki. Biri korkak, biri çekingen diğeri ise çok utangaç. Ulu, kocaman bir dağın eteğindeki mağarada yaşıyorlar. Annesi bir gün onlara ulu dağın tepesinde bilge kurt olduğunu ve onun cesaret sandığının olduğunu söylüyor. Tilkilerde bizim en çok ihtiyacımız olan şey cesaret. Bunu en çok biz hakediyoruz diyerek yola koyuluyorlar. Yolda en zorlu badireleri atlatıp en vahşi hayvanları geçerek bilge kurtu buluyorlar ki bilge kurtta cesaret sandığı diye bir şey yok.  Boşuna mı geldik buraya kadar diye üzülürlerken aslında asıl cesareti onlar zaten yolda gelirken kazanmışlar. :)







Uyuyor musun ? :

  Bu kitapsa hayal kurmak üzerine kurulu. Bizim kardeş tilkilerin annesinin ve babasının gözleri kapalı. Ama uyumuyor. Peki bunlar ne yapıyor diye düşünürlerken anne "hayal kuruyoruz" diye yanıtlıyor.  Kafada deli sorular? Ne ki şimdi hayal kurmak:) Anne tilki yavrularını dışarı çıkarıyor ve gökyüzüne doğru bakarak uzanmalarını istiyor. Ve yavru tilkiler artık hayal kurmanın nasıl güzel bir dünyaya kapı açtığının tadına varıyorlar ki sormayın:) Çocukların hayal gücü muhteşem. Bende bu şirin kitabı okurken çok keyif aldığımı belirtmeliyim:)







     Garip Bir Kuyruk:

  Bu kitap benim en sevdiğim oldu. Hepsini keyifle okudum ama bu kitabın mesajını çok sevdim. Bizim kardeş tilkiler çalılıkların arasında bir kuyruk görür fakat ne olduğuna anlam veremezler. Düşünürler, her türlü hayvan gelir akıllarına ama bir türlü bulamazlar. Bir süre sonra ortaya çıkan aslında bir tavşanmış. Tilkiler sorar; "Neden o kuyruğu taktın ki seni tanıyamadık bile, hem yürüyemiyorsun ? " Tavşan der ki, başka arkadaşlarım olsun istiyorum ve onlar uzun kuyruklu. Ve kuyrukları onları ısıtıyor, yağmurdan koruyordu. Ama tilkiler diyor ki, "Bizimle arkadaşlık etmen için bize benzemen gerekmiyor ki? biz seni her halinle severiz." sonra mısır koçanlı kuyruğu atıyorlar ve arkadaşlık başlıyor. Ne güzel bir noktaya değinmiş Şermin Çarkacı.


 






Şermin Çarkacı hep yazsın ve biz onun güzel dünyasında hep kendimize bir yer bulalım. Devamı gelsin bu sevimli tatlı tilki kardeşlerin. Çocuklarınıza okuyabileceğiniz kitaplar arasında küçük bir tavsiye benim söylediklerim. Ramazan'ın ilk gününden hepinize saygılar, sevgiler, keyifli okumalar..  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder