25 Haziran 2015 Perşembe

Kitap Notları: Ruhi Mücerret





                                    Ruhi Mücerret





Bu kitapta anlatılanların tümü hayal mahsuludur. Umarım asla gerçekleşmezler. [M.M.]

deyince merakla okumaya koyuluyor insan. Ne olabilir ki acaba böyle diye düşündüm ama kitabın son sayfasını da okuyup kapağını kapatığımda gerçekten yazara hak verdim.

Yazar bu kitabında İstiklal Harbinin son gazisi Ruhi Mücerret'in hayatını konu alıyor. Ve Civan Kazanova'nın hayatından da sıkça bahsediyor. 

Murat Menteş'in kitaplarında sığ düşüncelere yer yok. Bazen bi cümleyi defalarca okumanız gerekebilir. Buda size doludizgin bi maceranın içimdeymişsiniz hissi veriyor. kelimeleri öyle konuşturuyor ki bazen yapmış olduğu benzetmelere hayret ediyorsunuz. Çoğu kimse Murat menteşin bu tarzına gerek olup olmadığını düşünse de, biz mi çok kafa yormamaya ve sade cümlelere alıştık diye de sormadan edemiyor insan ? 




Kitabı okurken zaman zaman bundan bi önceki okuduğum roman Alper Canıgüz'ün Cehennem Çiçeği'ndeki ahengi yakaladım diyebilirim. Ve Murat Menteşte bu Kitabı'ndan Alper Canıgüz'ün de ismini vermiş. Şaşırdım görünce. Peşpeşe okuduğumdan mı bilinmez ortak noktalar yakalamadım değil. 


Kitabı okurken sevdiğim cümleleri not ettim. Müzik ve film önerileri de edindim. Bir kaç cümleyi sizlerle paylaşayım.



" İyi bir insan olursan, psikolojik savaşları asla kaybetmezsin! "

"Çocuğunuz iyi bir yetişkin olsun istiyorsanız onu sevindirmeye bakın. " 

"Planladığı şekilde ilerleyen olaylara hayat denmez! "

"Başını omzuma yasladı! Ve evrendeki tüm taşlar yerine oturdu. " 


             


Sakin kafa ve sessiz ortamda okumanızı tavsiye edeceğim macera dolu bi roman Ruhi mücerret. Mutlu okumalar:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder