19 Kasım 2018 Pazartesi

Çocuk Kitabı: Seto Bal

"Seto ne demek peki? Aslında Setrag. Ama ben Seto demeyi seviyorum. Kısa oluyor öyle. "


Seto Bal



     Herkese yağmurlu mu yağmurlu bir İstanbul akşamından sevgiler:) dost muhabbetleriyle donanmış, ruhuma neşe katmış, sevmiş, sevilmiş bir ben var karşınızda. Ne mutlu ki dostlara, dostlarımıza. Sıkı sıkı sarılmalı her defasında. 

     Bugün hiç aklımda olmayan bir kitabı paylaşacağım sizlerle. Fuar ganimetlerinden olur kendisi. Tesadüfen fuarda çocuk kitaplarının arasında kaybolmuşken ben, Nesin Yayınları'nda rastlaştık bu sevgili kitapla. Yazarı Tuğçe Tüfeng tanıttı bize kitabını ve o an orada başladı hikayemiz. Kitabın kendisi ile tanışmamız kadar güzel bi hikaye bizleri bekliyormuş için de meğer. Eve gelip bir çırpıda soluksuz okudum ve yine sıcacık duygularla kapadım kapağını. Çizimler de en az kitabın sevimliliği kadar can alıcı. Haydi bakalım kapağı aralayınca nasıl karşılıyor bizi Seto Bal ? :)


   " Seto ne demek peki? Aslında Setrag. Ama ben Seto demeyi seviyorum. Kısa oluyor öyle. Tamam da nereden geliyor? Annemin eski bir komşusunun adı Onlar benim yaşımdayken yan yana otururlarmış. Yani bir anlamı yok muymuş? Annem için varmış. "








     İşte Seto, Deniz'in kedisinin adıdır. Kedisini çok sevdiği için ona Seto Bal diye sesleniyor. Deniz'in şekle girmeyen kabarık saçlarıyla kedisi Seto'nun saçları öyle benzerdir ki. Bir gün Deniz anneannesinin de uykuya daldığı bir vakit, çok merak ettiği sokağa çıkmaya karar verir. Tabi yanında Seto da vardır. Çünkü canı pamuk şeker çekmektedir. Sokakta oyun oynayan çocukların arasına dalar Deniz. Ama çocuklar onunla dalga geçer. Sadece aralarında ona sıcacık gülümseyen Mavi'dir. Tam bu sırada Seto usulca kaybolur. Onu bulmak Deniz'in hiç bilmediği bu sokaklarda imkansız gözükmektedir. Ama öyle şanslıdır ki Mavi yanındadır. Geliştirdiği stratejilerle Seto'yu bulmaya çalışmak Mavi'yle çok keyifli hale gelmiştir. Çünkü Mavi'nin bilmediği şey yoktur. Ağaca çıkmayı, Macbeth'i,  Shakespear'i, yağmur yağacağını, gökkuşağını her şeyi ama her şeyi biliyordu Mavi. Bir görünüp, bir kayboluyordu Seto bu arada. Sadece kendi istediğinde ortaya çıkıyor sonra yine hemen kayboluyordu. Ve hiç beklemedikleri bir anda Seto'yu bulup, pamuk şeker alıp güzel hayallere dalacak mıdır acaba bu muhteşem ikili? 

  Keyifle okuduğum, sıcacık hikayesi olan bu kitap 9, 10, 11 yaş grupları için oldukça ideal. En az kitap kadar güzel çizimlerse Ece Zeber'den. Okumak kendimize yaptığım en güzel yatırım. O halde küçük büyük her yaştan okur tanışsın diye yazmaya devam ;) Yeni kitaplarla görüşünceye dek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder